sobota, 13 września 2014

Pikselowe postacie - ewolucja

Praca wre, ostatnio zajmowałem się projektami postaci do mojej gry, które wymienię za domyślne grafiki dostępne w RPG Makerze.



U góry widać pierwsze próby stworzenia czegoś. W żadnym stopniu ta grafika nie powala i była pójściem na łatwiznę, ale tłumaczyłem sobie że to wystarczy bo nie mam doświadczenia w tej sztuce. 



Na szczęście, przekonano mnie, że pierwszy projekt wyglądał słabo oraz że warto by postarać się bardziej i przede wszystkim zrobić "research', a nie projektować z głowy(dzięki Radek ;) ). W wolnej chwili od pracy, poszukiwałem inspiracji w internecie. Tak zrodził się drugi projekt postaci widoczny powyżej, jednak nadal nie satysfakcjonował mnie i miałem problemy ze stworzeniem animacji dla niego.



Chciałem stworzyć coś zabawnego i prostego, przypominającego postać z kreskówki. Jednak nadrzędnym celem było zaprojektować postać tak, by zniwelować efekt mojego braku doświadczenia. Musiała być prosta(ale nie prostacka), a równocześnie estetyczna, no i zaprojektowana tak, by na jej bazie można było w łatwy sposób oprzeć projekt innych ludzików - szablon. Pokazałem swoją prace znajomym, reakcja była pozytywna, a komentarze w stylu "wygląda jak Castle Crushers!" tylko mnie podbudowały i upewniły, że idę w dobrym kierunku. W końcu osiągnąłem cel, projekt był już prawie gotowy.



Tak prezentuje się postać po poprawkach, ma lepsze proporcje i dodane cieniowanie w odróżnieniu do poprzedniego obrazka. Pierwszy żołdak i szablon jest gotowy!



A tutaj już osobny ludzik oparty na szablonie, tym razem zamiast rycerza jest łucznik. 



Pisząc tego posta mam już stworzoną większą liczbę postaci, ale pozwolę sobie je zostawić na później. A może nigdy ich nie pokarzę na blogu i zostaną ujawnione dopiero w grze? Zobaczymy co przyniesie przyszłość! :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz