sobota, 31 stycznia 2015

Global Game jam - 3 City Game Jam

Źródło: http://letsmakegames.org/wp-content/uploads/2013/01/GGJ13_RoundBadge.png

Po raz 3 odbył się w Gdańsku 3CityGameJam w ramach Global Game Jamu, tym razem udało mi się być jego częścią :)

No ale czym jest ten Global Game Jam (GGJ)? To największy na świecie Game Jam, czyli impreza na której tworzy się gry w określonym limicie czasowym. Event odbywa się w tym samym czasie w wielu krajach na całym świecie. Uczestnicy mają 48 godzin, od ogłoszenia tematu, na stworzenie gry. Głównym celem tej imprezy jest dobra zabawa, integracja środowisk i nawiązywanie kontaktów oraz wymiana doświadczeń i pomysłów.






Źródło: http://3citygamejam.com/assets/img/3cgj_logo_big.png

Trójmiejska edycja jest z roku na rok większa, w tym roku była dodatkowo największa w Polsce! Podczas imprezy mogą powstawać nie tylko gry cyfrowe, ale też papierowe i sportowe. Moja ekipa, jako pierwsza w historii tej edycji, zrobiła grę papierową.

Na miejscu połączyliśmy się w grupy (ja najbardziej można przychodzić samemu, gdyż często grupom brakuje np grafika i jest przewidziana chwila na "rekrutacje" do ekipy) i po ogłoszeniu tematu(godzina 18:00) przystąpiliśmy do wstępnego projektowania. Tegorocznym tematem było pytanie "what do we do now?", a interpretacja jest dowolna. Podzieliliśmy się zadaniami (2 designerów i grafik) i zaczęliśmy działać. Doszliśmy do wniosku, że projektanci zarwą pierwszą noc, by przygotować system, zaś grafik kolejną, by przygotować stronę wizualną. Dość szybko załapaliśmy wspólny język na temat tego, czym ma być nasza gra - Papierowy dungeon crawler!  Już o 22:00 mieliśmy przygotowany wstępny prototyp z prostymi papierowymi "modelami". 

Jednak dopiero teraz zaczęła się zabawa, gdyż nadszedł czas balansowania gry. Około godziny 14:00 (po mniej-więcej 16 godzinach grania i balansowania na bieżąco) doszliśmy do momentu, gdy uznaliśmy że gra jest gotowa i dość wyważona. Po drodze było kilka krytycznych momentów, jak np godzina 6:00, gdy wpadliśmy na pomysł by przebudować system od 0... Na szczęście byliśmy albo tak zmęczeni, albo jeszcze na tyle trzeźwo myślący, że darowaliśmy sobie i wróciliśmy do aktualnego systemu. Momentami czułem się jak producent, bo mieliśmy mnóstwo fajnych pomysłów, ale sporą część z nich trzeba było odrzucić by gra nas nie przerosła. Jednak by nie przepadły, zapisywałem je na kartce, która wisiała obok stołu, tak na wszelki wypadek.

Do 23:00 czas mijał nam na pracy nad instrukcją, wycinaniu kart i kosmetyce systemu. Teraz przyszła pora na grafika, a my pojechaliśmy przespać się chwilę. O 12:00, po powrocie na stanowisko, zabraliśmy się za kończenie instrukcji. Gra była praktycznie gotowa, więc przeprowadziliśmy testy na osobach spoza naszej grupy. Reakcja była bardzo pozytywna! Tak powstało Rigoto - karciany dungeon crawler :) Niestety trochę zwaliliśmy prezentację gry na scenie, ale trudno się mówi :)

Podsumowując, jestem bardzo zadowolony. Atmosfera była świetna, ludzie sympatyczni, jedzenie dobre i zabawa przednia! Chętnie wybiorę się na kolejną edycję za rok :)


Poniżej link do gier, które powstały podczas tegorocznej edycji, w Gdańsku :



2 komentarze:

  1. Teraz czas zgłosić się do Trefla i wydać grę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. You love watching movies online, action movies, detective always fascinating you. So what else to wait, please click immediately:
    putlocker
    megashare9
    megashare9.me
    megashare9.tv

    OdpowiedzUsuń